Friday, May 29, 2009

"Eurovision'a bir daha katılabilirim"

Eurovision Şarkı Yarışması’nda ilk beşe girme başarısı ve mutluluğu ile Belçika’ya dönen Hadise Moskova’daki başarısından mutluluk duyduğunu ifade ederek İHA’ya şu açıklamaları yaptı.
"İnsan elbette kolay mutlu olmuyor. Dördüncü olunca üçüncü olmak istiyorsunuz. Üçüncü olunca ’keşke ikinci olsaydım’ diyorsunuz. İkinci olunca da ’keşke kazansaydık’ diyorsunuz. Ben hiç pişman değilim. İlk üçteki şarkılar güzellerdi ama korkmadan iddialı konuşuyorum ki benim şarkım daha güzeldi."Kıyafetinin aşırı derecede tartışılmasından duyduğu rahatsızlığı da dile getiren Hadise, tarihte ilk defa bir sanatçının kıyafetinin bu kadar tartışıldığını belirterek şöyle konuştu:"Başka ülkelerin böyle tartışmaları olmadı. Bizim halkımız biraz böyle. Herşeyi çok konuşmayı, eleştirmeyi seviyorlar ama aynı anda bir sanatçıyı çok yukarı çıkarmayı da çok seviyorlar. Ben sonuçta saygı duyuyorum. Tüm konuşulanlar kulağama geldi elbette. Ben o insanları eleştirmek istemiyorum, sadece düşüncelerine saygı duyuyorum. Herkes bayıldı sahne performansımıza, kıyafetlerimize. İngiltere’de bile gazetelerde ’olağanüstü şov’, ’harika performans’ diye yazılar geçerken bizim medyamızda hala kıyafetim tartışılıyordu maalesef.""Yeni nesil Türk şarkıcılarının İngilizce ile elde edilen başarı nedeniyle Türkçe yerine İngilizce şarkı söylemeye başlamalarını ve Türkçe’den çok bu dile ağırlık vermeye başlasalar, bunu yerinde ve doğru bulur musunuz?" sorusuna ise Hadise şöyle yanıt veriyor:"Türkiye’deki Türk sanatçılar İngilizce söylemek istiyorlarsa söylesinler. Ben bu konuda hiçbir şey diyemem. Ben İngilizce söylemeyi seviyorum. Yakında Türkçe albümüm de çıkıyor. Benim için bu yeni bir şey olacak ama bu çok yapılan bir şey. Amerikan sanatçılar da hiç o dili bilmemelerine rağmen İspanyolca şarkı sözleriyle beste yapıyorlar mesela. Benim en büyük hayallerimden biri de Amerikan müzik piyasasına girmek. Her sanatçı bunu ister. Belçikalı şarkıcılar da bunu ister. Bu kolay değil ama işallah ilk Türk kızı olarak dünya çapında müzik yapmak isterim. Bir dahaki sene de mutlaka İngilizce bir şarkı diye ben de düşünmüyorum. Türkçe de olabilir. Aslında keşke bir Türkçe şarkıyla Türkiye kazansa çok büyük bi olay olur. İşallah bir sonraki yıl doğru bir seçim yapılır." Albüm kapağındaki isminin Türkçe karakter kullanılmadan yazılmış olmasının nedenini sorduğumuzda ise Hadise, yazım stilinin sade ve yabancılar tarafından da telaffuz edilebilir olması için seçildiğini söyledi.Bir sonraki sene Eurovizyon yarışmasına kimin katılacağıyla ilgili kafasında bir isim olmadığını ancak katılan kişinin muhakkak İngilizve bilmesi gerektiğinin altını çizen Hadise, Eurovizyon’un ülke promosyonu ve tanıtımında büykü rolü olduğunu ve verilen röportajlarda ve gezilen ülkelerde İngilizce konuşabilmenin büyük avantaj sağladığını anlattı."Bilemiyorum TRT’ye kalmış bir şey tabi. Belki de Türkiye’de saygı duyulan erkek bir şarkıcı olabilir mesela. Kim giderse gitsin şarkımız güzel olsun ve şarkıcımız İngilizce konuşabilsin" diyen Hadise, Eurovizyon’un tamamen tanıtım odaklı düşünülmesi gerektiğini vurguladı.Kendisini en çok şaşırtan oyun İngiltere’den gelen 12 puan olduğunu söylerek şunları ekledi:"İngiltere çok önemli bir piyasa. Hem jüri hem de oradaki halk bana oy veriyorsa benim içim çok rahat. Bu beni çok mutlu etti".

EUROVİSİON’A BİR DAHA KATILABİLİRİM

Eurovizyon’a bir daha katılabileceğini dile getiren Hadise Eurovizyon’un oylama sisteminin biraz daha değişmesi gerektiğini aksi halde komşuların birbirine oy verdiği bir yarışma olarak bilinmekten kurtulamayacağını sözlerine ekleyerek son olarak Türkiye’ye yerleşmek isteyip istemeyeceği sorusunu şu şekilde yanıtladı:"Sonuçta burada doğmuşum, büyümüşüm. Ailem burada. Türkiye benim için çok önemli elbette. Türkiye’de yaşamak isterim ama burada da evim olsun isterim. O yüzden ikisi de diyorum. Bir orada bir burada kalırım.

Kaynak: objektifhaber.com

No comments:

Post a Comment