Tuesday, May 19, 2009

Sinan Akçıl: Eğer ilk beşe girmeseydik Eurovision ile ilgili çok ağır konuşurdum


“Düm Tek Tek”in söz yazarı ve bestecisi Sinan Akçıl, Vatan Gazetesine konuştu.



“Düm Tek Tek” şarkısının söz yazarı ve bestecisi Sinan Akçıl yarışma sonrası ilk kez konuştu: Hadise’nin şarkısı, sahnesi ve kıyafeti çok iyiydi. Daha iyisi olamazdı.Eurovision’da Türkiye’ye 4’üncülük kazandıran “Düm Tek Tek” şarkısının söz yazarı ve bestecisi Sinan Akçıl bu sonuçla birlikte Avrupa’nın en iyi 4 bestecisinden biri oldu. Şarkısının yorumcusu Hadise ile aşk yaşadığı da iddia edilen Sinan Akçıl yarışma sonrası ilk kez VATAN’ın sorularını cevapladı:
Şarkının söz yazarı, bestecisi olarak sonuçtan memnun musun?
Biz beşinci olsaydık da çok mutlu olacaktık. Hadise de hiçbir zaman birinci olacağız demedi zaten. Eğer ilk beşe giremeseydik Eurovisionla ilgili çok ağır konuşurdum.
Hadise Eurovision için “Bir daha asla katılmam” diyor. Sen?
Bence Eurovision’da birinci yarışmanın başından belli oluyor. Bu yüzden şevkim kırılmasın diye bir daha katılmam. Moskova’ya o kadar heyecanlarla gittim fakat kimin birinci olacağını ilk gün anladım.
Nasıl anladın?
Oradaki lobiden, konuşmalardan anladım. Moskova’ya İngilizce’ye çok hakim bır solistle gittik. Türkiye’de İngilizce’ye bu kadar iyi hakim olan başka bir solist bulamazsın. Hadise zaten Avrupa standartlarında bir kız, şarkımız da iyi, daha iyisi de olamazdı. Yunanistanlılar bile ’Keşke sizin şarkınıza sahip olsak, çok akıllı davrandınız’ dediler. Norveç’liler ’Düm Tek Tek ülkemizde çok popüler’ dedi. Yunanistan, İngiltere, Arnavutluk, Norveç gibi ülkelerden şarkıcılar benden beste istedi.
Hadise’nin kıyafeti de çok eleştirildi...
Bütün Avrupa Hadiseyi konuşuyor. Avrupa basını ’Yarışmadaki en güzel kız, en güzel şarkı, sahneye en çok yakışan isim’ diye bahsediyordu Hadise’den. Buna ben de katılıyorum. Ülkemizi temsil adına ben de o elbiseyi beğendim, yeni modaya çok uygundu.
Hadise ile aşk yaşadığınız yabancı basında bile yer aldı. Birlikte misiniz?
Bu konuyla ilgili kesinlikle konuşmayacağım, bu soruya yanıt yok.
Detone olmadı
Müzik otoriteleri Hadise’nin detone olduğunu da söylüyor...
Yarışmada detone olmayan yok. Çünkü yarışmada mikrofonla ilgili efekti alamadık bu yüzden sesler öyle çıktı. Fakat bu başka detone olmak başka bir şey. Ses televizyonda nasıl çıktı bilmiyorum ama bizim şarkıda salon ayağa kalktı, tüylerim diken diken oldu. Hadise detone olmadı.
Norveç’in şarkısını nasıl buldun?
Bizim şarkımız Norveç’inkinden çok daha iyiydi. Herkesin aklında Hadise ve Düm Tek Tek kaldı. Norveçli çocuğun sempatisi vardı, kemanının teli koptu falan derken insanlara çok sempatik geldi. Eurovision artık eğlenceye dönüşmüş durumda. Oylama değişmeli.Kaynak: Vatan

No comments:

Post a Comment